Danmark er kendt som en grøn og bæredygtig destination, og mange turistvirksomheder bruger bæredygtighed i deres kommunikation til at styrke deres image og for at tiltrække og fastholde personale og gæster. Og det kan være en god ide for undersøgelser viser, at gæsten sætter pris på indsatsen og opfatter det som god omsorg.
Her er et par eksempler på, hvordan det bæredygtige kommunikeres.
Video: Sinatur viser deres grønne indsats til gæsten
Video: KolleKolles fokus på miljøindsatsen:
Bør jeres virksomhed undlade at kommunikere jeres grønne indsats?
Nogle virksomheder er forsigtige med at kommunikere deres grønne indsats. Men hvis jeres virksomhed har iværksat grønne tiltag og handlinger, er det ærgerligt ikke at fortælle om det. Og det kan I sagtens, så længe kommunikationen er pålidelig, holder hvad den lover og er konkret, så den overholder Forbrugerombudsmandens vejledning om Grøn markedsføring. Læs mere...